سه‌شنبه، مهر ۲۵، ۱۳۸۵

انتخابات رهبری حزب لیبرال کانادا (۱)

یک شخصیت بی‌نام در نظرات پیله کرده‌اند که چرا بنده در زمینه‌ی انتخابات رهبری حزب لیبرال کانادا نمی‌نویسم. من هم به همان رسمی که مثلا نیویورک تایمز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نهایت از یک کاندیدا حمایت می‌کند، در این نوشته اظهار فضل می‌نمایم.

چنان‌چه مستحضرید بنده به طور سنتی طرفدار محافظه‌کاران هستم و در انتخابات گذشته هم با تمام وجود از آنان حمایت کردم و به همین دلیل هم آنان پیروز شدند. تنها دلیلی که باعث گشته است حمایتم را از آنان و بویژه حضرت آقای هارپر نخست‌وزیر کنونی پس بگیرم، موضعشان در جنگ اسراییل و لبنان بود که به حق روی حسین درخشان را در حمایت از اسراییل سفید کردند. از آن جا که برای من وقتی مساله‌ی اسراییل و فلسطین باشد، دیگر مسایل هیچ اهمیتی ندارند، هم اکنون حمایت خود را از حزب لیبرال اعلام می‌کنم و شما را گواه می‌گیرم که این حزب با حمایت من در انتخابات آینده پیروز می‌شود.



و اما کاندیداها


کاندیدایی که فعلا از بقیه جلوتر است حضرت آقای مایکل ایگناتیف است که از تولد تا ۲۵ سالگی را در کانادا بوده و از ۲۵ سالگی تا ۶۰ سالگی (الان) را در آمریکا. خلاصه انگلیسی را با لهجه‌ی آمریکایی صحبت می‌‌کند. آدم باکلاسی است و برای همین بروبچ ایرانی حزب لیبرال بیشتر طرفدار او هستند. شاید به این دلیل هم که خب به هر حال او شانس اول را دارد و ایرونی‌ها معمولا طرفدار اونی میشن که رای بیاره. ایگناتیف در زمینه‌ی افغانستان و عراق همون نظر من را دارد و از حمله‌ی آمریکا به عراق حمایت کرده است و به همین دلیل مورد غضب جناح چپول هست. اخیرا تونست در یک هفته سه بار نظرش را در مورد جنگ اسراییل و لبنان عوض کنه و از این بابت انصافا نشون داد که خیلی کار داره تا سیاستمدار بشه. خلاصه که اول‌ها اصلا ازش خوشم نمیومد ولی الان کم کم داره برام قابل تحمل میشه. مهمترین خاصیت ایگناتیف اینه که اون با یه رابطه (رامین جهانبگلو) من را میشناسه. ایگناتیف در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر به دعوت رامین به ایران اومد و فکر کنم ازش یک مصاحبه هم در مجله‌ی مدرسه چاپ شد. زمان زندانی بودن رامین مثکه سعی کرد کمک بکنه حالا خدا میدونه کار را بدتر کرد یا نه. دیگه این که میگن ایگناتیف در یکی از نوشته‌هاش از شکنجه طرفداری کرده که فکر کنم بیشتر از این انگ‌زنی‌های جماعت چپوله. اگر کسی متن اصلیه را داره تو نظرات بذاره. خلاصه به قول این فرنگی‌ها آدم کانتروورشالی است! اگه قرار باشه یکی این هارپر را شکست بده احتمالا همین ایگناتیف است. ضمنا ایشون دیروز پریروز هم در این جلسه‌ی کاندیداها در تورنتو اکید گند زدند و یه خورده طرفدارانشون رو ناامید کردند.

ادامه داره

9 comments:

ناشناس گفت...

با عرض معذرت ولی یاسر جان یا خیلی اوشگول تشریف داشتی که تا حالا از محافظه کارها حمایت می کردی یا خیلی از اوضاع مملکتی که توش زندگی می کنی پرتی. البته من خیلی از ایرانی ها (یا بهتر بگم مسلمان ها) ی دیگه رو دیدم که به خاطر موضع لیبرالها سر ازدواج گی ها و... از محافظه کار ها حمایت می کردن و الان مثل سگ پشیمون هستن. امیدوارم تو حداقل دلیل معقول تری برای حمایت ازشون داشتی (هر چند که از دلیلی که برای عوض شدن نظرت آوردی خیلی امیدوار کننده نیست)

Unknown گفت...

محمدرضا، راستش من بیشتر طرفدار محافظه‌کاری مالی (آزادسازی اقتصادی) هستم تا اجتماعی. از چپ‌ها اصلا خوشم نمی‌آید چون به اسم کمک به فقرا عملا فاتحه‌ی اقتصاد را می‌خوانند.

ناشناس گفت...

البته فکر کنم یکه فرق هایی بین چپ و لیبرال هست. نه؟ فکر نمی کنی از نظر اقتصادی لیبرال ها به اندازه کافی راست هستند؟ خیلی بازاری فکر می کنی :-)

ناشناس گفت...

یه چیز دیگه. الان که دوباره داشتم کامنت اولم رو می خوندم فکر کردم ممکنه به نظر بیاد که لحنم خشن بوده. در صورتی که این طوری نبود (بیشتر شوخی قاطیش بود) آخه فکر نمی کردم از این یارو عصا قورت داده ی نوچه بوش طرفداری کنی :-)

ناشناس گفت...

eykahs moshkelet ro ba israeil va felestin va ideat ro ham ghashang too ye poste jodagane bevenisi, befahmim moshkelet dar kojast. kolan dar mored ekhatar islamist ha va in chizha age vaght kardi ye matlabe kameli benvsi ,ke ghabool dari ,nadari..

ناشناس گفت...

اقای ساسر بنده سامانم بیست سالیست دور از ایرانم ٬بچه شمرانم ٬خورده سوادی دارم....جوان بودن و محافظه کار بودن
مثل پیر عصا بدستیست که شلوار قرمز و کت سبز و قر و اطواری هم در مقابل جماعت که
عین بلاهت است و غیر نرمال ٬بکسی بر نخورد میتوان جوان بود و با عقل و شعور و متین و هارت و هورت
هم نکرد٬انچه یاسر پنهان میکند اینست که چون قدیمها همه راه ها بکلیسا ختم میشد و این صد ساله
از برکت فعالیت چپها دیگر امورات مردم بخصوص فقرا در ادارات دولتی فراهم شده ناراحت هستند
شاید هم خودش نمیداند چرا طرفدار محافظه کارانست فقط ضد چپ بودن را افتخار میداند
فقط یاسر خان دیگه ان ممه را لولو برده اینکه ولفر و سوپ کیچن و البسه برای مردم فقیر
بصورت صفهای طویل در مقابل کلیساها انجام میگرفته دیگر توسط بخشی از دولت باید انجام شود
و کلیساها پز انرا ندهند ....البته سخن بسیارست و بنده پیر کم حوصله

ناشناس گفت...

I know that Ignatieff has defended torture in a classroom in Simon Fraser University about a year ago.

Vahid

saye گفت...

چنان‌چه مستحضرید بنده به طور سنتی طرفدار محافظه‌کاران هستم

nemidunam in ro jeddi gofte yid ya shukhi, wali az lahne NACHASBE matalebe gablitan, hamin ro mishe ESTENBAT kard.

Jezghaleh گفت...

you can count on me too! ;) I know michael when he was here at KSG (Harvard). We organized a panel with Mehrangiz Kar, Janet Afary and Chris De Belleigue (the economist correspondance in Iran). ghorboon ,m.