دوشنبه، آبان ۰۱، ۱۳۸۵

می‌خواهیم احمق باشیم، می‌توانیم

دولت اهل ِ برنامه‌ریزی نیست فکر می‌کنه همه‌ی ملت هم مثل خودش هستن و یه دفعه چهار روز پشت سر هم رو تعطیل می‌کنه. داشتم فکر می‌کردم اگه قرار باشه دور از جون یکی دیگه مثل ِ این احمدی‌نژاد به دنیا بیاد همون یک بچه هم زیاده.

یادش به خیر زمستان گذشته که با دوستان خارجی‌ام به ایران اومدم با عمق ِ وجود فاجعه‌یِ تعطیلی بی‌برنامه را فهمیدم. طبق معمول، کار ِ ویزای دوستان من به لحظه‌ی آخر رسیده بود. امیدم به یک چهارشنبه بود که یه آشنا بره وزارت امور خارجه و کارها راه بیفته که ناگهان سه‌شنبه، همین دولت فخیمه اعلام کرد که چهارشنبه، پنج‌شنبه به خاطر ِ آلودگی هوا تعطیله . حالا این را هم داشته باشید که در خارج از ایران این شنبه یکشنبه هست که تعطیله و بنابراین دوستان من این دو روز رو هم نمی‌توانستند به سفارت ایران در اتاوا برن. خلاصه اون چند روز رو من دست به دعا بودم که بادی بوزد تا مبادا شنبه هم در ایران به خاطر آلودگی تعطیل شود. خدا رو شکر باد وزید و شنبه کار دوستان من در ایران راه افتاد و اون‌ها دوشنبه‌اش رفتند اتاوا برای گرفتن ویزا و سه‌شنبه هم پرواز داشتند. همون دوشنبه‌ به دادم رسید وگرنه چند هفته‌ی چند نفر داغون می‌شد. تازه این یه چیزه جزییه.

یادمه سعید لیلاز یه جا خسارت تعطیلی بی‌برنامه رو حساب کرده بود. یه جورایی تولید ناخالص داخلی ایران رو در نظر بگیرید که مثلا بر اثر ۲۵۰ روز کار بدست می‌آید. با به کم تقریب ۱/۲۵۰ اون میشه خسارت تعطیلی یه روز.

3 comments:

ناشناس گفت...

خواستن مثلا اهمیت فطر رو در مقابل عید واقعی ایرانی‌ها، نوروز، بیشتر کنن. بهشون رو بدی رسما نوروز رو می کنن یک روز و این رو یک هفته!

ناشناس گفت...

برنامه ریزی؟ اینها با اساس برنامه ریزی مخالفند. دلیلش هم این:
مدتی پیش داشتم کتاب "اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی*" را می خواندم که مجموعه ای است از مصاحبه با روسای سازمان برنامه و بودجه بعد از انقلاب. دکتر محمد علی نجفی رییس سابق این سازمان در جایی از کتاب (صفحه ۳۶۲) می گوید:" یک جریانی اصولآ برنامه ریزی را خلاف تعالیم اسلامی می دانست. یکی از آقایان وزرا از همین گروه مخالفان، بر اساس آیه ای از قرآن که مفهوم آن این است:" خداوند روزی شما را از جایی خواهد رساند که شما هرگز حساب آن را نخواهید کرد"، استدلال می کرد که اگر دولت اسلامی به دنبال یک برنامه ریزی اقتصادی باشد که بر اساس آن، منابع درآمدی خود را حساب کند تا چگونگی هزینه کردن آنها را بیندیشد، بر خلاف اسلام و قرآن عمل کرده است!!! چون این اقدام خلاف "توکل" است و خداوند اگر بخواهد از نظر اقتصادی به ملتی کمک کند آن کمک از مجاری و راه هایی است که آنها هرگز تصورش را نمی کنند".

ناشناس گفت...

سر دبیر محترم دویچه وله

خانم شبنم نوریان

ان دانشجو اگر هم بلد نبود ایران فعلی و رژیمش را بمالاند !!لا اقل شما کمکش کردید
اما هدف نهایی ات بیزاری جوانان از بازگشت بایران و هوای کثیفش و ...اینها بکنار
انچه را نپرسیدی بعنوان ازادی در المان !!اینکه کسی جرات نفی هولو کاست را ندارد
چرایش برمیگردد بقوه قضاییه المان و دم و دستگاه مطبوعات که صد هزار یهودی
محترم و با پشتکار هشتاد میلیون المانی را دهان بسته کرده !!البته توسط امریکا انگلیس و فرانسه
که غالب شدند و المان را ازاد کردند!!!راستی دیوار کثیف برلین را چرا خراب کردید
و دیوار جدید در جنوب امریکا ساختید !؟ ان المان شرقی ها حقوق بشر ساز بودند
که از دیوار بالا میرفتند اما مکزیکی ها تروریست و قاچاقچی !!!!!؟