چهارشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۸

رییس‌جمهور ظالم ما

یکی دو روز اول مات و مبهوت بودم. گفتم نکند واقعا تقلب نشده باشد. با این و آن که ناظر صندوق بودند، چک می‌کردم. عجیب بود. ولی کمی که گذشت، دیگر باور کردم که نتیجه‌ی انتخابات اصلا مهم نیست. گیرم احمدی‌نژاد ۲۴ میلیون رای هم آورده باشد. با این همه ظلم چه می‌کنند؟

یکی از آن طرفی‌ها نوشته بود: «۱۲ سال پیش که ما رای نیاوردیم به بُرد شما احترام گذاشتیم. چرا شما احترام نمی‌گذارید؟» خواستم برایش یادداشت کوتاهی بنویسم، که آخر مگر ۱۲ سال پیش ما شبِ انتخابات درِ ستاد شما را پلمب کردیم؟ آخر مگر ما همه‌ی شما را بازداشت کردیم؟ مگر ما همه‌ی خط‌های تلفن کمیته صیانت از آرا شما را روز انتخابات قطع کردیم؟ مگر ما پیامک را قطع کردیم؟‌ مگر ما جلوی چاپ روزنامه‌های شما را گرفتبم؟ و هزار مگر دیگر.

احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ما باشد. رییس‌جمهور منتخب مردم ما هم باشد. می‌پذیرم. اما بداند رییس‌جمهور ظالم ما هم هست. رییس‌جمهور ماست که مخالفانش را دربند می‌کند. سربازش مردم را می‌زند، وحشیانه و بی‌رحمانه. سربازش - یا لباس شخصی‌هایش- مردم را می‌زنند و می‌کُشند و او حمایت می‌کند. او روزنامه‌ها را می‌بندد و نویسندگانش را زندانی می‌کند. او ۷ تن از دوستان من را فردای انتخابات بازداشت کرد. این‌ها همه ظلم است. گیرم که ۲۴ میلیون رای هم داشته باشد.

ظلم نکنید، خواستید رییس‌جمهور بمانید و مملکت را برانید. خواستید هر جور دلتان خواست رای‌ها را بشمرید. من به شمردن شما احترام می‌گذارم. اما در برابر ظلم شما تا توانم می‌ایستم و سکوت نمی‌کنم. هر اندازه فضای رعب و وحشت هم درست کنید، خود را فریفته‌اید. ما را با ترس هیچ میانه‌ای نبست.

الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم.

30 comments:

حمید گفت...

سلام
رئیس جمهور ظالم ما در برابر نامزد دیکتاتور شما!!!
اینجوری تیترش منصفانه تره.
البته با این تفاوت که ظلم رئیس جمهور ما از جنس "اشداء علی الکفار" است و دیکتاتوری نامزد شما ذاتی!

Unknown گفت...

آقای حمید یه یادداشت جدی می نویسی من بذارم در همین وبلاگ که قشنگ با هم بحث کنیم؟ جدی جدی.

نجوا گفت...

جانا سخن از زبان ما میگویی!
خیلی خوب گفتین، خیلی! ممنـون.
.
کامنت اول رو که خوندم گفتم واقعاً این دوستان احمدی نژاد طرز نگاه‏شون گاهی چقدر غیر ملموس و توجیه ناشدنی میشه!
اگه جواب دادن و بحثی شد، ممنون میشم منم مطلع شم!
یا حق!

م گفت...

معنای واژه‌ها در ایران برعکس شده‌است. آدمی که قدرت ندارد که دیکتاتور نمی‌شود. رییس‌جمهور شما که اشدا علی الکفار است؟ کدام کفر؟ تا دیروز که پسر پیامبر بود حالا دیگر شده‌است خود محمد؟
کجای عدل علی و رحمت محمدی کفار را در زیر زمین به باد کتک می‌گیرد و دست‌بسته از سقف آویزان می‌کند؟ کجای دین حنیف رسول خدا با شلاق به جان اسیر جنگی می‌افتد. حسین و حسن و علی با ابن ملجم چنین نکردند که شما می‌کنید با مخالفان سیاسی‌تان حالا گیرم که کافر باشند به قول تو. روی حجاج بن یوسف را سفید کرده‌ دستگاه امنیتی ولایت شما. تف بر شرف تو اگر بدانی و دم نیاوری و اف بر ایمانت اگر ندانی و به دین پیامبر رحمت نسبت دهی این نامردمی‌ها را.

ناشناس گفت...

کدام رئیس جمهور در جمهوری اسلامی ظالم نبوده‌؟ مگر حالا 6000 نفر رو کشتن؟ مگر کسی رو رو پشت بام تیرباران کردن؟ این دولت تازه‌ خیلی متمدنتر از دولت خاتمیه‌.

یک پلی تکنیکی گفت...

لبخند سبزمان را آن چنان از چشمانمان آویختند که ابرهای خیس هندوستان به نگاه هایمان حسودیشان شد. تن های خسته ی رای هایمان را دانه دانه زخمی کردند و در آتش حرص زدنشان برای کسب قطره ای از قدرت سوزاندند.

گل های ما را در پناهگاه های کاغذیشان با رمز یا علی(!) و یا حسین (!) پرپر کردند و بدن معطرشان را در نا کجا آباد گم ساختند و سپس نه تنها دانشجو بودنشان بلکه وجودشان را نیز منکر شدند.

همین حوالی بود که خس و خاشاکمان نامیدند و ما به عزای مرگ رایمان و عزیزانمان خیابان های ایران را خس و خاشاکی کردیم! فریاد سکوتمان را در حالی که انگشتانمان به علامت اعتراض و شاید کمک، آسمان را نشانه رفته بود، نشنیدند. بغض سنگینمان را سنگین تر کردند و داغ دلمان را تازه تر.

عاشقان آشیانه را کبریت خطاب کردند. ما را دشمنان خانه ی خودمان نامیدند و خونمان را بر خودشان حلال کردند. حرفهایمان را با بخیه کردن دهانمان کشتند ولی عمق نگاه خشمناکمان را نتوانستند از خود دور کنند. سیدمان را اغتشاشگر نامیدند و خون های ریخته شده ی ما را- که از دست مزدوران خوک صفتشان می چکید- به گردن او انداختند.

ضربان قدمهایم سست تر می شود

و نقاشی پشت پلکهایم واضح تر

صدای جیغ بی اراده گوشم را گوشمالی می دهد

نه!

این توهم نیست

دیگر از آنجا رد نخواهم شد

امیر آباد برای همیشه بوی خون خواهد داد...

و همچنان خورشید تابان را حاشا می کنند.

در ذهنم یک سوال غرش می کند...







.................................... آیا مردم را ابله پنداشتند؟

sayeh گفت...

من فکر می کنم غیر ملموس تر و عجیب تر از نظر حمید که حداقل چهار تا واژه مثل کفار و دیکتاتور رو از یه جایی شنیده یا قرض گرفته، کامنت اون ناشناس هست که نوشته این دولت تازه‌ خیلی متمدنتر از دولت خاتمیه. این یعنی که توی هشت سال رییس جمهوری خاتمی چشمهاتو بسته باشی و گوشهاتو گرفته باشی....وامصیبتا....از ماست که بر ماست...

Mohammad - محمد گفت...

اگر ريگی به کفششان نبود، چه تعجيلی داشتند که هنوز قبل از اينکه شمارش رأی ها تمام شود، جشن پيروزی بگيرند و رهبر پيام تبريک بفرستد. کودتا همينطوری برنامه ريزي مي شود. به کسي فرصت فکر کردن نمي دهند و مردم را در مقابل امر انجام شده قرار مي دهند. واقعاً فکر می کنيم که اگر کروبی و موسوی مي دانستند که احمدی برنده انتخابات است، اينقدر فشار مي آورند که انتخابات باطل شود؟ آنهم به هزينه هاي گزافی که پرداخته اند؟ اين انتخابات از قبل و بعد اشکالات فراوان داشت. قرار بود احمدی از صندوق بيرون آيد و مشارکت بالا هم می خواستند. اينها با اميد و آرزوی ميليون ها بازی کرده اند. خاتمی هم که در مقابل هر ظلمي کوتاه مي آمد، در مقابل اين ظلم صداش درآمده. تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.

ناشناس گفت...

عمو یاسر! نگو گیرم ا.ن 24 میلیون رای آورده... با صدای بلند فریاد بزن تقلب تقلب تقلب... شک کردن به تقلب در این روزا حرام است و کفاره دارد...

ناشناس گفت...

كارى ندارم كه حرف هاي خوب هم زدى، ولى آخه اين چيه ورداشتى نوشتى:

"احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ما باشد. رییس‌جمهور منتخب مردم ما هم باشد. می‌پذیرم."

جاهايه ديگه اش هم هست كه اوتى دادى.

مگه تقلب ظلم نيست.

اين قسمت هاى نادرست و گمراه كننده، و حق پوشاننده، كه بعضى جاهاش كاملا وادادن در مقابل ناحق هست رو پاك كن، كه آبروريزى هست.

چون وقتى يه چيز مينويسى در مقابل تك تك حرف هات مسئول هستى.نبايد حرف گزافه اى بگى، كه ناحق باشه.

ناشناس گفت...

agha joon raiis jomhoore ma kodoome? In mardak ta abad ham raiise koodetast na raiise jomhour....ma hargez in mardak ro rais jomhour khatab nemikonim

victoria گفت...

بعد از مدتها اینجا اومدم و نوشته تو خوندم. دیدی چیکار کردن...باور نمیکنی که من با چشم خودم چی دیدم اونجا. بهرحال. امیدوارم خودت و بقیه خانواده خوب باشید. اگه اومدید اینجا خبری بدین همو ببینم.
V.

ناشناس گفت...

cheichil migooyad;sakht tarin kare donya mahkoon kardane yek ahmagh aast.hala ba in agha hamid che konim?

زهرا گفت...

سلام آقای کراچیان
من آدرس ای میل شما را ندارم.
لطفا به من ای میل بزنید.
مطلبی هست که می خواستم به شما بگویم.
منتظرم
زهرای این دو نفر

جوات موات ایران مان گفت...

جدید ترین اخبار تقلب سبز را از ما بخواهید؟:))

نیلوفر گفت...

من حرف شما رو قبول دارم!!ظلم شده در حق ما!!
حتی اگه شما به تقلب شک دارید من به تقلب مطمئنم!!
اما خوب حالا که چی؟!؟!
این پست رو برای من و امثال من نوشتید یا امثال حمید؟!؟!
امثال حمید که اگر قرار بود بفهمند کشتن ما رو ثواب نمی دونستن!!
امثال من هم که دستشون به جایی بند نیست!!
البته به هر حال امر به معروف و نهی از منکر یه وظیفه است!!و این پست شما نشات گرفته از همین وظیفه است...
اما اگه جوابی نگرفتید نا امید نشید...!

ناشناس گفت...

نگار:
شما وقتي از دستگيري ها و سانسورها و سركوب سخن مي گوييد يك موضوع را ناديده مي گيريد. بالاخره سبزها بدترين و زشت ترين تهمتي كه مي شود به يك نظام وارد كرد را مطرح كردند. بيانيه اول آقاي موسوي را كه به خاطر داريد. بعد هم منتظر نماندند كه پاسخي به آنها داده شود. تظاهرات خياباني را شروع كردند و آن بساط.
شما از زدن مردم سخن مي گوييد. مي دانيد چند نفر از نيروي انتظامي در اين ديگري ها خونين و مالين در بيمارستان هستند؟ چند نفر از بسيجي هاي با لباس فرم نه لباس شخصي ها. اين يعني بعضي از مردم مورد نظر شما گويا دست بزنشان بد نبوده. مي دانم كه سخت است منصف بودن در اين فضاي دوقطبي و احساسي اما در عوض ارزش انصاف دادن در اين شرايط هم بيشتر است.

Mohammad R. Salavatipour گفت...

ye jomleye ma'roofe Einstein hast be in mazmoon ke hemaghat had nadare, fekr konam bayad veghahat ro ham be oon ezafe kard, afradi mesle in Negar va afrade bala-dasteshoon haddo marzi baraye veghahat nemizaran,

Unknown گفت...

سلام آقا یاسر
اول ببخشید که الان دارم مینویسم، راستش کلا یادم شده بود نظرات این پست رو دوباره نگاه کنم، شرمنده.

دوم خطاب به همه دوستانی که انواع فحشهایی که تونستن خطاب به بنده نوشتن اینکه:
حافظا علم و ادب ورز که در مجلس شاه
هر که را نيست ادب لايق صحبت نبود
در توضیح اینکه خوبه که یک موقعیت هایی پیش بیاد تا افراد ماهیت واقعی شون رو نشون بدن و معلوم بشه که "زنده باد مخالف من" واقعا یعنی چی؟؟

سوم اینکه آقا یاسر شما خلاصه این پست تون این بود که رئیس چمهور ما ظالمه منم نظرم رو در مورد نامزد شما گفتم، همین! حالا درباره چی بنویسم؟ شما بگین من هم جوابم رو میگم.

یا علی
ممنون

habib گفت...

تقلب مشکل دولتی بود .... یک مشکل اداری . با خطبه های رهبر تبدیل به مشکل نظام شد .معلوم نیست تفسیر آقای خامنه ای ازینهمه حمایت از ا.ن برای چیست ؟ برای حفظ نظام هم که شده بود باید رهبر موضع دیگری میگرفت ... ایشان عادت کرده اند که همیشه یقه یک جناح را بگیرند ... گویا از زمان رهبر فقید انقلاب ازین جناح دل پر خونی داشته اند ...

habib گفت...

در ضمن شما اد شدی به لیست بلاگهای مورد مطالعه ام

ناشناس گفت...

Home page of your weblog does not browse properly on iPhone.

ناشناس گفت...

من طول کشید تا واقعن باور کنم تقلب شده است. احتمالات را یکی یکی رد کردم و آخر تقلب ماند..
راستی از همان ابتدا هم برایم شک بود که آخر وزارت کشوری که تقلب نکرده است چرا نصفه شب دیوار بتونی بزرگ دور خودش می‌گذارد؟

yaser گفت...

ما مقصریم.ما مردم.ما همش داد میزنیم اینو نمی خوایم ولی نمی گیم چی می خوایم.فرقی نمیکنه کی بیاد تا ما خودمون به داد خودمون نرسیم.موسوی هم کاری نمی تونست بکنه.ما موسوی نمی خوایم.ما آزادی ، استقلال ، برابری ، برادری می خوایم.چیزایی که اینا از ما گرفتن.جالبه تمام فریاد اسلام اینهاست ولی اینا رو به نام اسلام از ما گرفتن.لعنت خدا بر اینها.حیوانات هم از خون سیر می شن ولی این ددمنشان از خون هم سیر نمی شد.باید برخاست ولی همراه جنگ بیرونی باید جنگ فهم و درک رو نیز انجام داد.باید بیدار شد و بیدار کرد.

سید فرید گفت...

سلام آقاي كراچيان
به خاطر خبر درگذشت فرامرز حجازي گذرم به وبلاگ شما افتاد. نوشته شما درباره ظالم بودن رييس جمهور توجهم را جلب كرد، البته ياداشت‌هاي ذيل آن جالب بود و پاسخ شما نيز.
آنچه توجهم را جلب كرد آن بود كه شما مانند خيلي افراد ديگر همه رفتارها را مستقيما به دين و اسلام نسبت نداده‌ايد، علاوه بر اين شخص محور نيستيد.
اگر هم بپذيريم كه توقيف مطبوعات، قطع پيامك، قطع خطوط تلفن كميته صيانت از آراء و همه اين موارد غيرقانوني و ظالمانه رخ‌داده، باز هم دليل بر تقلب نيست. سوال من اين است كه اگر اتفاقا احمدي نژاد راي كافي براي رييس جمهور شدن در دور اول را آورده باشد و نامزدهاي معترض تنها براساس برآوردهايشان دست به چنين بلوايي زده باشند، آيا خود اين اقدامات ظلم نيست؟
از شخصيتي چون ميرحسين انتظار نمي‌رفت براي به دست آوردن آنچه حق خود و مردم مي‌انگاشت روشهاي غيرقانوني و پرمخاطره را برگزيند، اما ظاهرا ايشان بر اين باورند براي دستيابي به اهدافشان بايد هزينه پرداخت شود و در برابر اين رويه چاره‌اي جز مقابله تمام عيار وجود ندارد. نتيجه اين منازعه هر چه باشد هزينه‌هاي زيادي براي ايران دربرخواهد داشت و اميدوارم دستاوردهاي آن ارزش اين همه هزينه را داشته باشد.

Unknown گفت...

ایهالناس مسلمان کشی‌یکی‌از سرگرمیهای جدید برای کشورها و دولتهای مسلمان و غیره مسلمان شده. جالب اینجاست که دوستان عزیز آقای احمدی خره،چین و شوروی، قبل از شمارش آرای انتخابات به ایشون تبریک گفتند. کشور چین و شوروی یک ساعت بعد از انتخابات به آنترینژاد تبریک گفتند تو نگو اینها با هم یه قرارهایی دارند و آنهم سرگرمی هست که هر ستاشون دوست دارند و آن هم، مسلمان کشی‌. در ارومجی چین و در چچنیا شوروی و در ایران عزیز دولتها همه مشغول مسلمان کشی‌هستند.احمدی‌نژاد ممکن که خایهٔ امریکا و انگلیس را نمیمالد ولی‌ خوب خایهٔ چین و شوروی را ما چ می‌کند. هی‌نماز جمعه داد میزنم مرگ بر یهودی و صهیونیست تو نگو پولدارترین ادمهایی که شوروی را اداره میکنند یهودی هستند. هر هفته میرم نماز جمعه داد میزنم مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس تو نگو مسلمان کشهای اصلی‌، چین، شوروی و همین رئیس جمهور قلابی خودمون آقای احمقی خره جنایتکار هستند.
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»

ناشناس گفت...

شاید دوستان شما ظالم بودن. هرکس گردن کلفت تر باشه حتما ظالمه؟ باید وایسن هر ننه قمری غیر قانونی تظاهرات کنه؟ مگر مدیریت و سیستم در این مملکت چقدر درسته و دشمنا چقدر ضعیفن که بتونیم زیاد آزادی به معترضین عصبانی بدیم؟ دادن همین آزادی هم مطابق قانونه که مردم قبول کردن و نمایندشون هم بد یا خوب نظارت می کنه. آمریکا یه میلیون توی عراق میکشه! توی ایران هر اتفاقی پای روحانیون و مومنین گذاشته میشه و رسانه های خارجی هم مثل لاشخور ...

Armin گفت...

به نام خدا

بیدار شید آقا یاسر:

http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/feb10/IranElection_Feb10_rpt.pdf

Armin گفت...

برخورد قانونی با قانون شکن صحیحه و قانون مردمیه. برخورد غیر قانونی هم مدرک می خواد و کسی تایید نمی کنه در حکومت. شما تا بلایی مثل کودتای آژاکس سر ایران نیاد دست بردار نیستین؟ کدام سیستم اخلاقی پرمدعا در دنیا به سمت نسل کشی رفته؟ رسانه های بدگوی این ایران جوان و تازه انقلاب کرده رو کی عمدتا تغذیه می کنه؟

Armin گفت...

ما دموکراسی وحشیانه آمریکایی (که بعد از دویست سال تمرین و خرجهای نجومی و فن آوری بالا کاملا با آرمانهاش در تناقضه) نخوایم باید کی رو ببینیم؟ آیا این دموکراسی در تامین ادعاهاش ناتوان نیست؟ ما مردم ایران دموکراسی اسلامی بخوایم باید از دست دیکتاتورهای دنیا به کجا پناه ببریم؟ چرا اینقدر سیاهنمایی در مورد ایران و منتخب ایران؟