شنبه، تیر ۰۶، ۱۳۸۸

بیانیه‌ی جمعی از وبلاگ‌نویسان در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن

۱) ما، گروهی از وبلاگ‌نویسان ایرانی، برخوردهای خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرانه‌ی حکومت ایران در مواجهه با راه‌پیمایی‌ها و گردهم‌آیی‌های مسالمت‌آمیز و به‌حق مردم ایران را به شدت محکوم می‌کنیم و از مقامات و مسوولان حکومتی می‌خواهیم تا اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را -که بیان می‌دارد “تشکیل‏ اجتماعات‏ و راه‌ پیمایی‌ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط آن‏‌که‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام نباشد، آزاد است” رعایت کنند.

۲) ما قانون‌ شکنی‌های پیش‌آمده در انتخابات ریاست جمهوری و وقایع غم‌انگیز پس از آن را آفتی بزرگ بر جمهوریت نظام می‌دانیم و با توجه به شواهد و دلایل متعددی که برخی از نامزدهای محترم و دیگران ارائه داده‌اند، تخلف‌های عمده و بی‌سابقه‌ی انتخاباتی را محرز دانسته، خواستار ابطال نتایج و برگزاری‌ی مجدد انتخابات هستیم.

۳) حرکت‌هایی چون اخراج خبرنگاران خارجی و دستگیری روزنامه‌نگاران داخلی، سانسور اخبار و وارونه جلوه دادن آن‌ها، قطع شبکه‌ی پیام کوتاه و فیلترینگ شدید اینترنت نمی‌تواند صدای مردم ایران را خاموش کند که تاریکی و خفقان ابدی نخواهد بود. ما حکومت ایران را به شفافیت و تعامل دوستانه با مردم آن سرزمین دعوت کرده، امید داریم در آینده شکاف عظیم بین مردم و حکومت کم‌تر شود.

پنجم تیرماه ۱۳۸۸ خورشیدی

بخشی از جامعه‌ی بزرگ وبلاگ‌نویسان ایرانی


6 comments:

ناشناس گفت...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

ناشناس گفت...

پیامی از زبان مردم ایران به موسوی با صدای محسن مخملباف
http://www.youtube.com/watch?v=YHirUQm82IM

ناشناس گفت...

صفحه فیس بوک موسوی: یکشنبه به مناسبت سالگرد هفتم تیر مراسمی در مسجد قبا برگزار خواهد شد که مجوز هم دارد ـ
یکشنبه به مناسبت سالگرد هفتم تیر مراسمی در مسجد قبا برگزار خواهد شد که مجوز هم دارد، اطلا ع رسانی وسیع توسط ایمیل و هر ابزار دیگر به ایران به عهده شماست، بهترین پوستر برای مراسم پوستر های آلبوم "بازگشت به میزان" است، برای بچه های ایران ارسال کنید، رسانه شمائید.

ناشناس گفت...

باطو م نمی خورد/ ضد گلوله است /دستگیر نمی شود /زندانی وشکنجه نمیشود /بدون هزینه است / همه کس با توان کم قادر به انجام انست / مداوم و همیشه قابل تکرارست / سراسری واپید میک است / تا پیروزی کامل محور وحدت مبارزه است / برای حاکمان ونیروهای سرکوب ان وحشت وجدایی اورست / و....انکه در تاریخ مبارزات وجنبش های ازادیخواهانه کاملا بی سابقه است و ان چیزی جز/// بمب خرده کاغذ //// نیست ....تصورش را بکنید ..همین امشب و وهمه شب کاغذ های ریز ریز شده با قیچی را از پشت بام ها به دست باد بدهید و...

ناشناس گفت...

توجه توجه:

انتخابات را پس از وقت کشی دو هفته‌ای تایید کردند. ولی‌ ما دیگر فریب نمیخوریم.

دوستان و همراهان عزیز. همه با هم به پا میخیزیم تا خون شهیدان مان پایمال نشود. ما معنی شهید را تازه فهمیدیم که چه مقدس است و عزیز.

از همین حالا هر کاری بتوانیم برای گرفتن حقمان می‌کنیم. آنها در مقابل یک ملت به این بزرگی‌ هیچ قدرتی‌ ندارند. دیوار نویسی شبانه می‌کنیم. هر شب الله اکبر بلند تر از شب قبل میگوئیم و از تهدید‌هایشان نمیترسیم. تجمع مسالمت آمیز برگزار می‌کنیم. پس از یک برنامه ریزی سراسری اعتصاب خواهیم کرد. این مبارزه را تا ۱۸ تیر ادامه میدهیم و ۱۸ تیر چنان تظاهراتی می‌کنیم که اگر همه نیروهایشن را هم بیاورند در مقابل دریای که ما میسازیم هیچ باشند. تأ هر وقت که آزاد شویم ادامه میدهیم. و مهمتر از همه اطلاع رسانی می‌کنیم به هر کس که میشناسیم. نااگاهان را آگاه می‌کنیم، بسیجی‌‌ها را جذب خود می‌کنیم آنها هم برادر ما هستند که در راه غلطی افتاده اند. و به همدیگر امید و شجاعت تزریق می‌کنیم. در غیر این صورت رنگ آزادی را نه خودمان و نه فرزندانمان نخواهیم دید و این کوتاهی را هرگز بر خود نخواهیم بخشید. ما آوارگی کشور‌های دیگر را نمیخواهیم، ما ایران راا آباد و زیبا میخواهیم و به این هدف خواهیم رسید هر چند اگر ماه‌ها طول بکشد. مهمترین اصول: اطلاع رسانی، هماهنگ عمل کردن، شجاعت، امید. ما پیروز خواهیم شد اگر همه بخواهیم. اجازه نمیدهیم اینطور به رای و حق ما توهین کنند. این مطلب را که یک هموطن نوشته اطلاع رسانی کنید.

امیرمسعود گفت...

می‌دانم که خیلی بی‌مناسبت به این روزهاست، ولی فقط اطلاع بدهم که صفحهٔ اصطلاحات مشهدی را راست به چپ کردم.