سه‌شنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۸۷

یه دوجین شیخ‌نشینِ عرب

این پتیشنی که درباره‌ی گوگل و خلیج‌فارس هست رو دقیق خوندید؟ این یه جمله‌اش خیلی باحاله.


Furthermore, Iran abuts the Persian Gulf for 2,000 Km, while about a dozen recently-created Arab Sheikhdoms and emirates border the Gulf on the other side

این که کشورهای منطقه رو «حدود یه دوجین شیخ‌نشینِ عرب تازه تاسیس شده» بدونی، اسمش ملی‌گرایی نیست. نژادپرستی‌ایِ که فقط دوست داره بقیه‌ رو تحقیر کنه.

10 comments:

ناشناس گفت...

khob mage tazeh tasis nashodan, tarikhe shekl girie Emarat,Ghatar ba Bahrain ro khondi MOHANDES?

ناشناس گفت...

من عل سانسوری هستم، و بدون سانسور و بدون استفاده از قیچی می نویسم، امیدوارم که تو هم نظر منو سانسور نکنی و نظر من این باشد: تو هم حتماً از اعراب هستی و گر نه این جمله که شما به فارسی ترجمه اش کردی به هیچ وجه ملی گرا و نژاد پرستانه نیست، راستی تعریف نژاد پرست را که می دانی؟ نژاد پرست یعنی توهین و تبعیض بنا بر نژاد افراد!!!! این جمله گرچه مضحک به نظر می رسد اما واقعیت تاریخ را بیان می کند و هم از نظر تاریخی و هم جغرافیایی کاملا مشروع می باشد! مگر آنکه شما هم از اعراب آن طرف آب باشی که فارسی بلدی!

ناشناس گفت...

ذر اینکه تازه تاسیس هستن که شکی نیست!توی دعوا هم حلوا قسمت نمیکنن . حق با شماست نباید به کسی یا کسانی توهین کرد اما فراموش نکنین این یک کشمکش و یک جنگ لفظیه در جنگ لفظی گاهی اینجور رجز خونی ها موثره.

Unknown گفت...

شما به جای اینکه نگران تحقیر اعراب باشید ، سعی کنید کمی بیشتر و بهتر و دقیقتر از دانش زبان انگلیسی و دانش تاریختان استفاده کنید... هیچ کدام از واژه های استفاده شده در متن پتیشن متضمن توهین و تحقیر و بالمال نژادپرستی نیست ، مگر آنکه شما به نمایندگی از "شیخ نشین های عرب تازه تاسیس شده" ، معتقد باشید به اینکه یک دوره 40 یا 50 ساله تشکیل دولت در سرزمین های سواحل جنوبی خلیج فارس ، در قیاس با هزاره های تاریخ تمدن و تشکیل دولت در ایران زمین ، نمودار قدمت تاریخی قابل توجه است و یا اینکه به زعم شما ، سیستم حکومتی این شیخ نشینها قابل تحسین دموکراسی دوستان دنیا باشد ، که در این صورت ما با هم بحثی نخواهیم داشت.

ناشناس گفت...

فکر نمی کنم زیاده خواهی و دست بردن در تاریخ دنیا اونم به دلیل اینکه تازه تاسیس هستن درست و قابل قبول باشه . تازه اگر کشورهای دوستدار دموکراسی در دنیا این کشورهای تازه تاسیس که با دموکراسی هیچ همخوانی ندارند رو قبول دارند و بهشون خیلی احترام میذارن به خاطر نفتشون خوب یکی از خلیجهای اطراف کشور خودشون رو به نام اینها ثبت کنن ما حرفی در این مورد نداریم مثلن آمریکا بیاد این کار رو برای این کشورهای تازه تاسیس انجام بده . تازه نژادپرستی از این بیشتر که هویت یک خلیج رو به خاطر عرب بودن خودشون میخوان عوض کنن ؟
پ.ن : می خواستم یه نظر دیگه بدم این نظرهای آقایون رو خوندم از ذهنم پرید

ناشناس گفت...

سلام خط قرمز
حرفت درست. اما میدونی این بازی احمقانه رو اتفاقا ایرانی ها شروع نکردند. هرچند, ملت ما هم مثل اعراب اونقدر توی قرن های اخیر تحقیر شدند که میخواهند با اسم خلیج (انشاالله همیشه) فارس برتری خودشون رو به نمایش بگذارند.

ایکاش بیشتر از نگرانی برای این بازی احمقانه به فکر فردای جامعه ایرانی باشیم.

کودک ایرانی

Qasem گفت...

یاد جمله‌ای قصار افتادم:
ایرانیها از دو چیز بدشان می‌آید:نژاد پرستی و عربها

Farhat گفت...

نکته سنجی شما را می پسندم. دوستان بهتر است دفاع از ایران و هویتمان را از نقطه ای بهتر و عقلانی تر شروع کنند. تاریخ چندهزار ساله ما هیچ ربطی به مای فعلی ندارد. ما در فرهنگ خود بیشتر عرب، مغول، ... هستیم تا فرزندان کوروش. نژادپرستی تنها توهین نیست، هر گونه دلیل که در اثبات برتریمان میآوریم کافیست کمی نامعقول باشد؛ ما نژاد پرستیم!
تعریف فعلی ما این است: ما مردمی هستیم با فرهنگی از هم پاشیده و حکومتی افتضاح که توانایی اثبات خودمان را نداریم و به چیزهایی مثل انرژی هسته ای و تاریخ چندهزارساله پناه میبریم. عرب ها هرچه باشند چندان بدتر از مای فعلی نیستند.
عربها کار احمقانه ای را برای فرهنگسازی خود شروع کرده اند. برای مقابله با آنها بهتر است ابتدا کمی فکر کنیم که نسبت ما با آنها چیست و اختلاف ما با آنها بر سر چیست. قطعا بر سر دشداشه و دمپایی پوشیدن و سوسمار خوردن آنها نیست!
چرا در ایران کسی از روسها، عثمانی ها، ازبکها، مغولهاو ... متنفر نیست اما از حمله کنندگان قدیمی تری به ایران به نام اعراب بدمان میآید.
همان بزرگان تاریخ ما که به آنها افتخار میکنیم کشور را به راحتی به عربها واگذار کردند. من از آنها بیشتر متنفرم!
اشتباه نکنید، من هم میخواهم در جهان به عنوان ایرانی سرم را بالا نگه دارم و به ایران افتخار کنم، اما نه با هذیانهای تاریخی!

ناشناس گفت...

دوست عزيز :
طرز تفكر شما در جاي خود قابل تقدير است .ليكن وقتي به كل ماجرا توجه كنيم اينگونه افكار زياد جالب نيستند راستي :
1- در 8 سال جنگ ايران و عراق كشور هاي عربي از كي دفاع كردند و سلاح هاي خريداري شده با پولهاي آنها جان كدام ملت را مي گرفت؟
2-در مقابله نا برابر كشور ما با جناح قدرتمدار دنيا اعراب سر سپرده از كدام جناح حمايت كردند؟
3-در اين برهه از زمان كه كشور ما تحت فشار زور گويان قرار دارد عنوان نمودن ادعا هاي بي اساس مالكيت بر جزاير سه گانه ايراني به چه معناست؟
4-در اين برهه از زمان كه كشور ما تحت فشار زور گويان قرار داردتعغر نام اروند رود به شط العرب و خليج فارس به خليج عربي چه معني ميدهد؟
5- كشتار شععيان به دست وهابيها در كشور هاي عربي و فتواي بعضي مرتجعين مبني بر اينكه هر سني كه يك شيعه را بكشد به بهشت ميرود و ديگر نماز بر او واجب نيست كجاي دمكراسي مورد نظرشما جاي دارد؟
دوست عزيز اين موارد و ده هامورد مشابه جزئي از يك سناريو ميباشند كه در آن هريك از دشمنان ما نقش بخصوصي را ايفاء كرده و ميكنند
از جمله عوامل سناريوي از پيش نوشته شده بكار گيري وسايل ارتباط جمعي بين المللي در از بين بردن ارتباط بين مردم و حكومت در ايران ميباشد كه از قرار معلوم موفق هم بوده اند كه محصولي چون شما نتيجه فرآيند آنها بوده است
دلتان به حال كشورتان بسوزد كه دارند خليجش وجزايرش واروند رودش و همه چيزش را مي گيرند آنها به اندازه كافي قوي هستند و به كمك شما نياز ندارند

ناشناس گفت...

تو از اين همه مزخرف پراكني خسته نشدي پسرم؟