دوشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۷

شهروند نمونه

پیشنهاد می‌کنم این ماجرای شکایت یک شهروند از متروی تهران به دیوان عدالت اداری رو بخوانید. گویا متروی تهران بلیت تک‌سفره نمی‌فروخته، یه نفر شکایت می‌کنه که شاید یکی بخواد فقط یه بار سوار مترو بشه. بعد دیوان عدالت اداری به نفع اون نفر رای می‌ده و مترو الان مجبور شده بلیت تک‌سفره هم بفروشه.

خداوند این گونه شهروندان مملکت را زیاد فرماید. بقیه‌مان که یا با گفتن «گور پدرش» چند بلیت می‌خریم و بی‌تفاوت می‌گذریم یا بر سر بلیت‌فروش بی‌نوای مترو جیغ می‌کشیم.

3 comments:

Donya گفت...

اگر این بی تفاوت گذشتن ها نبود و پیگیری می کردیم خیلی از اتفاقات عوض می شد
همین چند روز پیش پدر من شاکی بود از اینکه چرا کسی اعتراض نمی کند که کنار زمین ورزشی را جایگاه تخلیه زباله قرار داده اند و فضای بدی را به وجود آورده و کسی رغبت به ورزش کردن ندارد. خودش پیگیر شد، با اعضای شورای شهر تماس گرفت و با شهردار صحبت کرد و در آخر شهرداری مهلت یک ماهه در خواست کردند تا مکان تخلیه زباله را تغییر دهند
گاهی یا حوصله اش نیست یا بی تفاوتی ها ریشه دوانده در ما و یا راه حل درست و مجرای صحیح پیگیری اش را بلد نیستیم. که هیچ کدام خوب نیست

ناشناس گفت...

اگر قیمت بلیت تک سفره به تائید فرمانداری برسد تک سفره فروشی در باجه های مترو شروع می شود.

ناشناس گفت...

این شهروند نمونه کار خوبی و قابل تحسینی کرده.
اما این که شکایتش به جایی رسیده٬ بیش از آن که نشان از بی‌طرفی و عدالت‌گستری دیوان عدالت اداری باشد٬ نشان از رقابت و پوززنی میان قالیباف/مهدی هاشمی و احمدی‌نژاد است. ماجرا خیلی ساده است. گردانندگان مترو می‌خواسته‌اند بلیت را گران کنند اما شورای شهر مخالفت می‌کنند. مترو هم تصمیم می‌گیرد از این به بعد بلیت تک‌سفره نفروشد و با فروختن چند بلیت یک‌جا هزینه‌هایش را جبران کند.
خب این جاست که برای زدن پوز قالیباف و مهدی هاشمی دیوان عدالت اداری به شکایت شهروند نمونه‌مان رسیدگی می‌کند. به همین سادگی.