یکشنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۸۵

اظهار تاسف

یه میلیون آدم می‌رن راهپیماییِ ضد جنگ، بعد این دوست عزیز ما به ده دقیقه تمام زحمات اون یه میلیون رو نابود می‌کنه! فعلا باید برم بخوابم! فقط خواستم اظهار تاسف عمیق خودم رو از مستند تلویزیونی امشب که درباره‌ی هم‌جنس‌گرایان ایرانی ساخته شده بود، اعلام کنم. مستندی یک‌طرفه با کلی اطلاعات غلط و ارایه‌ دهنده‌ی تصویری غلط‌تر از ایران که در نهایت فقط به درد پروپاگاندای آمریکایی می‌خوره.

6 comments:

ناشناس گفت...

I just saw the documentary. I agree with you. For one thing, it was totally unilateral.

ناشناس گفت...

baba hame daneshjoyan borsiei jomhori eslami shodid. her kas chizi migoyad propaganda ast. Khejalat ham chize khobi ast. Adamforoshi bas ast. Khat ghermz ta kei ablah?

farid گفت...

یاسر جان؛
زحمات میلیونها انسان اگر قرار باشد بقول تو با ده دقیقه فیلم من بر باد رود همان بهتر که بر باد رود چون بی بنیاد بوده است که بر باد رفته.
کاش کمی روشنتر می‌گفتی که در کجا اطلاعات آورده شده غلط بود. آیا هر فیلمی که کوچکترین انتقادی از جامعه ایرانی کند اصولا پروپاگاندا به نفع آمریکا خواهد بود؟ آیا بهتره برویم به آقایان مسئول بگویم لطفا کمی بیشتر به ما فشار بیاورید و لطفا همه تا اطلاع ثانوی که شاید قرنی شود از حق و حقوق حرف نزنید تا هم پست و مقام من متزلزل نشود و هم این پدر سوخته آمریکا موشک به مراکز اتمی نزند؟ آیا به عقیده شما تمامی اقلیت‌های ملی، مذهبی و جنسی می‌باید در صف اعتقادات شخصی و سیاسی شما قرار بگیرند و جیک نزنند؟ تا بوده لشکر انگلیس و آمریکا در ایران و زیر پای ایران بوده آیا بهتر بود مشروطه نمی‌بود؟ آیا بهتر بود تا مصدق نفت را ملی نمی‌کرد تا نکند انگلیس و امریکا لشکر کشی کنند و کودتا؟ آیا مشکل شما فقط مسائل مربوط به زنان و همجنس‌گرایان است؟ اصولا شما با چند نفر همجنس‌گرا دوستی و آشنائی نزدیک دارید و آیا با ایشان نشست و بر‌خواست می‌کنید؟ آیا واقعا به دگر اندیشی معتقد هستید؟ این چه عادتی‌ست که بی دلیل و فکت و توضیح و استدلال لغت پراکنی می‌کنیم ؟

ناشناس گفت...

آقای یاسر عزیز
من آرشام پارسی هستم و این اولین باری است که وبلاگ شما را می بینم البته به مراتب با طرز تفکر امثال شما برخورد نموده ام و همیشه گفته ام که ما هم در صورت حمله به کشورمان با دشمن خارجی می جنگیم و هم در صورت نقض حقوق شهروندی مان اعتراض می کنیم. ما دوست نداریم که حقی را فدای حق دیگر کنیم. حفاظت از کشور، مذهب، قومیت و ... ارزش هایی است که هر فردی می تواند به آن معتقد باشد (و یا نباشد؟!) و حفظ یکی از این موارد دال بر نقض دیگری نیست. آیا با این نگاه شما نمی توان گفت که ساکت باشید و به بی حقوقی زنان اعتراض نکنید چون امریکا حمله خواهد کرد؟ آیا این تکرار جمله معروف اسلام در خطر است، اسلام را زنده نگه دارید نیست که بسیاری معتقدند جنایاتی برای این پاسداری در تاریخ اتفاق افتاده؟ آیا می توان توقع داشت که دانشجویان و جنبش دانشجویی خفقان بگیرد تا کوپن برنج به صورت مدام اعلام شود؟
این ها هم خنده دار هستند و هم بی منطق دقیقا به همان اندازه که بگوییم همجنسگرایان ساکت باشند تا امریکا به ایران حمله نکند.
نه دوست عزیز، من هر چه به یاد دارم امریکا قرار بوده که به ایران حمله کند (اگر تا به حال نکرده باشد؟!) من به همان اندازه که حقوق انسانی خودم را به عنوان یک همجنسگرای ایرانی می خواهم. به همان اندازه نگران کشور، خانواده، مردم و دوستانم در ایران هستم و حاضر نیستم هیچ کس نه تنها امریکایی بلکه با هر ملیت دیگری قدم در کشورم گذارد.
در آخر بد نیست یاد آور شوم که حقوق بشر متعلق به تمام انسان هاست نه تنها یک عده خاص. حقوق همجنسگرایان عین حقوق بشر است.

ناشناس گفت...

یاسر جان!ژورنالیست ها سیاستمدار نیستند و مجبور نیستند لزوما politically correct باشند.
الزام ژورنالیست به حقیقت است و نه به مصلحت زمان.

ناشناس گفت...

روزنامه نگار اگر به حقیقت متعهد باشه هیچوقت مورد استفاده قدرت قرار نمیگیره. چون قدرت فقط بخشی از حقیقت رو دوست داره.

پروپاگاندا هم به نیت روزنامه نگار ربطی نداره. به حاصل کارش ربط داره که چقدر منصفانه و دقیق و چند جانبه بوده باشه.