در شبکههای اجتماعی یا دوستیابی یه کار خیلی مهم و ارزشمند پیدا کردن آدمها با علایق مشترکه. برای این کار خیلی وبسایتها یه سری سوال از کاربرها می پرسند یا میخوان که مثلا به صورت دستی علایقشون رو وارد کنن. به نظر من یه راه بهتر برای این کار، نگاه کردن به وبگردی کاربرهاست و این که اونها در طول روز به چه نوع وبسایتهایی سر میزنن. ایدهی من اینه که یه طوری شما وبگردی یه کاربر و دوستان او رو نگاه کنین و بعد بگین که اون کاربر با کدوم دوستاش بیشترین اشتراک رو در نوع وبسایتهایی که سر میزنه داره. این کار رو گوگل که هم صاحب مرورگر کروم و هم شبکهی اجتماعی پلاس هست بهخوبی میتونه انجام بده. بعد از این که معلوم شد افراد به چه نوع وبسایتهایی سر میزنن، میشه کارهای جالب دیگهای هم کرد. مثلا اینکه تودههایی (cluster) رو پبدا کنیم از کاربرهای همعلاقه. اون وقت میشه به هر کاربر پیشنهاد وبگردی داد و گفت که افرادی که با اون کاربر تو یه توده هستن این وبسایتها رو هم نگاه میکنن. یه کار دیگه هم اینه که به کاربرها گفت که به مرور زمان علاقههاشون چه تغییری کرده. مثلا این که ۵ سال پیش یه کاربر ۵۰ درصد سایتهایی که بازدید میکرده سیاسی بوده الان شده ۲۰ درصد.
در همین زمینه: Rescue Time یه اکستنشن برای مرورگر کروم هست که به وبسایتهای که شما در روز سر میزنین نگاه میکنه و از آخر به شما یه گزارش میده از این که چقدر وقتتون رو کجاها گذروندین.
در همین زمینه: Rescue Time یه اکستنشن برای مرورگر کروم هست که به وبسایتهای که شما در روز سر میزنین نگاه میکنه و از آخر به شما یه گزارش میده از این که چقدر وقتتون رو کجاها گذروندین.
1 comments:
مشکل پرایوسی این پیشنهاد خیلی جدیه. مخصوصاً برای کمپانیای مثل گوگل که همیشه زیر ذرهبینه از این نظر.
ارسال یک نظر