جمعه، اسفند ۲۵، ۱۳۸۵

بازی با ریاضی


این عکس مربوط به تظاهراتِ هفته‌ی گذشته طرفداران مجاهدین خلق در بلژیک است. آسوشیتدپرس نوشته که چند هزار نفر شرکت کرده‌ بودند.




این یکی مال اعتصاب غذایی است که با فراخوان اکبر گنجی برای آزادی زندانیان سیاسی روبروی دفتر سازمان ملل برگزار شد. تعداد شرکت‌کنندگان کمتر از پنجاه نفر است.


این یکی مال کنسرت گوگوش در تورنتوست. حدود پانزده هزار نفر شرکت کرده بودند. یعنی تقریبا از هر ۳ ایرانی تورنتو ۱ نفر.




این هم عکس سخنرانِ هفته‌یِ گذشته‌یِ کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو، خانم پاملا تیلور، رییس انجمن مسلمانان پیشرو است. موضوع سخنرانی که به مناسبت روز جهانی زن ترتیب داده شده بود «زنِ مسلمان» بود و زمان آن دقیقا چند روز پس از دستگیری فعالین زنان در ایران. در جلسه کمتر از ۱۰ ایرانی حضور داشت که تنها ۵ تایشان دانش‌جو بودند. یعنی از هر ۲۰۰ نفر دانش‌جوی ایرانی دانشگاه تورنتو ۱ نفر آمده بود. از بچه‌های مذهبی ایرانی که انتظار می‌ره بیشتر از این جلسات استقبال کنند تقریبا یک نفر هم نبود.

فردا راهپیمایی ضد جنگ در تورنتوست، با تاکید بر ایران. فکر می‌کنید چند ایرانی در این راهپیمایی شرکت می‌کند؟ اگر ۱۰۰ نفر بیایند من که خیلی خوشحال می‌شوم. بویژه که دیشب برف هم آمد. بعد از برنامه یک عکس هم از راهپیمایی این‌جا می‌گذارم تا حضور ایرانی‌های همیشه در صحنه‌ی تورنتو را ببینید!

این هم مشخصات بیشتر برنامه. اگر بالاشهری هستید قرار ِ نازلی را هم بخوانید.

1:00pm - Rally
Saturday, March 17 at 1:00pm
United States Consulate
360 University Avenue TTC: (Osgoode or St. Patrick)

3:00pm - Rally Against Nuclear Weapons and the formation of a giant Peace Sign at Nathan Phillips Square

Organized by the Toronto Coalition to Stop the War. stopthewar-at-sympatico.ca Humanist Movement and the Hiroshima Day Coalition

10 comments:

ناشناس گفت...

Yaser jan, bimarefati nakon, there were almost 15-20 people ;)

Sibil گفت...

Dam-e shoma garm!

ناشناس گفت...

یکی از علتهایش "اطلاع رسانی"ه من مطمئنم خیلی ها اگه اطلاع داشتند میومدند چرا یکی از این مجله های زرد خبرش چاپ نکرد

Kourosh گفت...

تصور من اینه که تعداد ایرانیهای تورنتو نه 45000 نفر بلکه بالای 100000 نفر باشه.

به دو دلیل: اول اینکه تصور اینکه از هر 3 نفر یک نفر شرکت کرده باشه خارج از ذهنه چون خود من که خیلی ها رو دیدم بخصوص جوونها که در این کنسرت نبودند.

دوم اینکه کتاب Toronto many faces که جمعیت کلیه اقلیتهای قومی و مذهبی رو در تورنتو ذکر کرده جمعیت ایرایها رو 1200000 نفر میدونه . ممنون از توجهتون و موفق باشید.

کانادا پست

ناشناس گفت...

baba bikhiyal, shoma ham dige gandesho dar avordin ba in siyasat baziyatoon, iran harchi ke hast , hast o bashe, be shoma che, age khaily deletoon misooze bargardin berin onja, omadin inja masalan dars bekhonin, in dars moft nemiyarze..agaram ke fara kardin az tars e zendan o edam,,, pas dige zere moft nazanin, beshin sare jatoon

ناشناس گفت...

با سلام. لینک وبلاگ شما به لیست وبلاگهای فارسی ایرانیان خارج از کشور هم در قسمت عمومی و هم خاص کشورها اضافه شد. نهایت سعی من این بوده است که این لیست صحیح, کامل, شامل وبلاگهای به روز و مهم تر از همه فارغ از هرگونه سلیقه شخصی باشد. با این وجود امکان درصدی خطا چه در نام مورد نظر شما برای وبلاگتان و چه در محل سکونت یا موارد دیگر وجود دارد. خوشحال میشم که از لیست بازدید کنید و موارد خطای احتمالی را تذکر بدبد. هر گونه نظر دیگر شما هم برای من مغتنم و ارزشمند است. چنانچه این لیست رو مفید و قابل ارائه به سایرین یافتید در صورت تمایل به آن لینک بدهید. پیروز باشید

ناشناس گفت...

موضوعی که ذکر کردید ..کاملا طبیعی است . اگر دقت کرده باشید اکثریت ایرانیان مقیم کانادا یا تورنتو گرایش بازاری و بی طرفانه سیاسی دارند. فعالیت های سیاسی ایرانیان تورنتو در چند وبلاگ خلاصه می شود که خوانندگانشان هم خودشان هستند. نباید زیاد انتظار داشته باشید .مردم فقط به فکر کسب درآمد و گذران زندگی و بزرگ کردن کودکانشان هستند. شاید دیگه از درگیریهای سیاسی خسته شده اند و نیازمند تفریح هستند. اگر تفکر سیاسی و فرهنگی حاکم بود تا حالا ما هم صاحب کامیونیتی بودیم .یک نکته را هم فراموش نکنید ..شرکت دربرنامه های سیاسی خارج از کشور اگر مخالف اهداف جمهوری اسلامی باشه به معنای به خطر انداختن امکان رفت و آمد آزاد به ایران و دیدار خانواده است. پس شما انتظار نداشته باشید ایرانیان آزادی فردی و رفاه خود را قربانی تفکرات مجاهدین، سلطنت طلب ها، گنجی ها و غیره بکنند.

ناشناس گفت...

من کاملا با نظر علی آقا موافقم . خانواده های ایرانی که من باهاشون رابطه دارم اصلا علاقه ای به امور سیاسی ندارند. حتی حاضر نیستند اخبار رو هم دنبال کنند.بعضی هاشون هم معتقدند اگر کسی بخواد با رژیم مبارزه کنه بهتره بره داخل مملکت. مادرم میگه اونایی که مرتب توی انتخابات های ایران شرکت می کنند و به اینها رای میدند نه همشون بی سواداند و نه اینکه کسی مجبورشان کرده باشه.اگر هم لازم باشه خودشون یه فکری می کنند و از دست 4 تا جوون خارج نشین کاری بر نمی آد

Qasem گفت...

یاسر توی تجمع دست‌گیر شده‌ای دیگر چیزی نمی‌نویسی؟ یه پِتیشِن برای آزادیت راه بی‌اندازیم؟

ناشناس گفت...

Kyocera Turns A Cell Phone Into A Credit Card
http://www.informationweek.com/story/showArticle.jhtml?articleID=198700535