جمعه، شهریور ۳۱، ۱۳۸۵

اراجیف انقلابی، هذیانی

یک راه‌حل عالی برای نجات ایران. می‌گم حالا که اصلاحات شکست خورده، انقلاب هم که به خون و خونریزی کشیده می‌شه و هزینه‌اش زیاده، انقلاب مخملین هم که بیشتر خیالبافی ذهن فعال اکبر گنجیه تا یک راه‌حل عملی، یک راه‌حل خوب می‌تونه کودتا باشه، مثل اینی که در تایلند اتفاق افتاد. کودتا چند تا مزیت عالی داره. اول این که کاملا بدون خونریزی و خشونته و بنابراین بی‌هزینه. دوم این که خیلی سریعه و می‌تونه در یک شب انجام بشه. این مزیت بویژه برای اونایی که زورشون میاد دو سال یک بار برن پای صندوق رای خیلی نکته‌ی مثبتیه. سوم این که میشه حمایت کشورهای خارجی مثل آمریکا رو براش به راحتی کسب کرد.

ولی این که چطوری کودتا کنیم هم خیلی به نظرم راحته. کافیه به چند تا از فرمانده‌های ارتش یا سپاه یک رشوه‌ی اساسی و وعده‌ی جاه و مقام داد. در ایرانی که مدت‌هاست اخلاقیات مُرده مطمئن باشید به سه سوت میشه همه‌ی این آدم‌ها رو خرید. ایده‌ی هوشمندانه‌ای بود نه؟

بی‌نوشت: امیدوارم نیاز به توضیح نباشه که دارم هذیون می‌گم.

8 comments:

Kamangir گفت...

چاکریم که خودت تکلیف رو روشن کردی! :) یه سوال دوستانه: با هودر زیاد چرخیدی؟ :)

ناشناس گفت...

این که گفتی خیلی هم اراجیف نیست. چند روز قبل یه پیرمردی داشت به من می گفت چقدر خوب میشد اگر این آقا محسن رضایی کودتا می کرد و پدر پاخوندها را در می آورد. باور کن این جور افکاری هم وجودی داره و هذیون نیست...

ناشناس گفت...

به تو میگن یک سیاستمدار درست و حسابی!
اگه کودتا شد و پیروز شد، میگیه که ایدهء تو بوده. اگه کودتا شد و شکست خورد می‌گی که:
ای بابا من که گفته بودم هذیونه!

ناشناس گفت...

to ketabhaye aziz nesin yadame ye hamchin dastani bood.. ye jamei ke kodeta kardan, va chon on shab baroon omad, hameye barnameha be ham khord :)

ناشناس گفت...

سلام / این مطلبت در مورد سن مهاجرت خیلی به جا بود / کلی محظوظ شدیم ! دکترجان

ناشناس گفت...

من فکر کنم «مثل تایلند» جمله نادرستی است. مدل اقتصاد ما کشاورزی-نفتی‌ست اما مدل اقتصاد تایلند سکیولار قانون سالار. بتابرین من ترجیحا از دست رحیم تپه و غلامعلی رشید وفیروزآبادی پناه می برم به سد علی. باز هم می شه امیدوار بود که شاید بتونهکمی منطقی باشه. از اون ازگلای خوزستانی سپاه و اون بیخایه های ارتشی خیلی بهتره!

Qasem گفت...

چند سال پیش انجام کودتا توسط سپاه یا ارتش غیر ممکن به نظر می آمد. ارتش کماکان توانایی ی انجام کودتا را ندارد. اما در سالهای اخیر سپاه گسترش بس زیادی در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی داشته است. در صورتِ گسترش بیشتر انجام کودتا توسط سپاه غیر ممکن نیست. این گسترشها توسط بخش مصباحیه ی سپاه انجام شده است. در نتیجه تنها سپاه مصباحیه توانایی انجام کودتا را دارد. هذیان تو در صورت وقوع با کابوس مصباحیه اتمام می یابد

ناشناس گفت...

Thanks for the link :-)