پنجشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۸۵

بدینش بره. همون سنگه رو می‌گم!


ما ایرانی‌ها دوباره احتمالا سر ماجرای مصادره‌ی اشیای باستانی‌مان کلی غیرتی خواهیم شد. با خودمان می‌گیم این آمریکایی‌ها چقدر پفیوزند که سر یک نفرشون که تازه توسط حماس کشته شده دارند میراث باستانی‌مان را حراج می‌کنند. مگه همین آمریکا هواپیمای مسافربری ما را با ۲۹۰ نفر مسافر بی‌گناه روی آسمان خلیج فارس نزدند.

ولی راستش را بخواین، من که می‌گم بدیمش بره. همان تکه سنگی که مثلا نشان می‌ده ما دو هزار سال پیش چقدر کاردرست بودیم. دارم فکر می‌کنم ماها که هر روز تو تهرون قدم می‌زنیم و کلی دود سمی از گلومون پایین میدیم و جیکمون در نمی‌آید. خیلی هم که اذیت بشیم میریم دنبال فرم‌های مهاجرت کانادا و استرالیا. بعد میایم این ور، میگیم وا مصیبتا، آثار باستانیمان را دارن حراج می‌کنن. همه‌مون را می‌گم. خودم رو هم. رامین که دو سال هر هفته به ما درس می‌داد الان دو ماهه که زندانه. براش چیکار کردم. بیشتر از ۳ ساعت وقت گذاشتم تا حالا؟ یک هفته‌ی اول بود و دیگه یادمون رفته. حالا بیام غصه‌ی حقی را بخورم که آمریکایی‌ها دارن از من پایمال می‌کنن. بدینش بره. گور باباش.

قربون خودمون برم که وقتی می‌خوایم از حقمون دفاع کنیم میریم دنبال باکلاس‌ترین حقمون!

10 comments:

Kamangir گفت...

بد هم نمیگی.

ناشناس گفت...

حرفتون رو رد نمی کنم. در واقع می تونه که درست باشه.اما من می گویم که با این مدل تفکر داریم مسکن تزریق می کنیم.به نظرم باید این اتفاق رو هم به درد هایی که( حتی بیهوده) می کشیم اضافه کنیمتوهین بزرگیست اگر کاری نمی توانیم بکنیم حداقل به پذیرفتنش عادت نکنیم.

ناشناس گفت...

یک نکته یادم امد اینکه ایران به خانواده هر فلسطینی که عملیات انتحاری می کند 25000 دلار می دهد.!!!!!!!!!!باید دلیل قاضی امریکایی رو هم بدونیم.و اخر اینکه بیابید پرتقال فروش را.

ناشناس گفت...

miduni chera be inja miresim,chunke mardom hich kari nemitunan bokonand dar natije bikhiyal mishan na inke nafahman che khabare vaghti mibini hich kari nemituni bokoni migi hadeaghal bezar khodamo nejat bedam dar natije pa mishi miri kharej.
vaghean yek irani che mitune bokone vaghti dastp pa dahanemun ra bastan

ناشناس گفت...

صدام بود که به خانواده ی هر استشهادی 25000 دلار می داد. ایران را با عراق اشتباه گرفته ای. منبع انگلیسی را که خوانده ای بک بار دیگر چک کن.

ناشناس گفت...

اين نظر بسيار احمقانه‌اي است از كساني كه بي تفاوت از هويت خود مي گذرند.

ناشناس گفت...

مسخره تر اینه که امروز فقط پرشیای دو هزار و پونصد سال پیش هویت ما رو تشکیل می ده!! یعنی از اون روز دو و نیم هزاره تاریخ بر سر ما گذشته این ها حساب نیست و ما هنوز در قعر تاریخ موندیم. حتی کسی از دوران ساسانیان حرفی نمی زنه که اسلام هم در کار نبوده. با هخامنشی پرست ها کنار نمی یام، چون از بس آخوند ها از یک طرف و قدرت های بزرگ دنیا از طرف دیگه تو سرشون زدن، عقده ای شدن و به قعر تاریخ -جایی که کاره ای بودن- پناه برده اند. حتی از ترس اسلام دوران صفوی رو هم به حساب نمی یارن.

ایرانی که من خیالش رو در سر می پرورونم ایرانی پر از انواع آدم های مختلف از آخوند و مفتی گرفته تا لامذهب و بی دین ولی خالی از تمام کسانی یه که تحمل دیدن همدیگه رو ندارن. ولی گویا تحمل و پذیرش هخامنشی پرست ها که چیزی جز ناسزا از دهنشون در نمی یاد کمتر از تحمل ملاهای قم هستش

Arman گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

هخامنشی پرست کدومه مرد حسابی؟ نکنه منظورت دکتر هخاست؟ جدی نگیرش ! ما که فقط بهش می خندیم! دلیل افتخار به دوره هخامنشی هم اینه که بنا به شواهد ناریخی درخشان ترین تمدنیه که تو این سرزمین وجود داشته(با توجه به زمان خودش) از سیستم کشور داریش بگیر تا حقوق بشرش.چرا نباید بهش افتخار کرد؟ دلیلی هم نداره فکر کنی به بقیه مثلا صفویه افتخار نمیکنیم. به هنر و معماریش خوبم افتخار میکنیم. ولی چیزی هست که متفاوتش می کنه . خیلیا دلیل پسرفتهای بعدی ایران و نفوذ استعمار رو به بی کفایتی صفویه نسبت میدن که با قد بازی، از عثمانی همسایه، دشمن ساختن و به خاطر این اخنلاف لیلیپوتی پای استعمار رو باز کردن.هرچند بعدا مساله هند هم اضافه شد.ولی ضعف تمدن خاور میانه در مقابل غرب بدون شک متاثر از این اشتباه احمقانه است. غیر از اینا بگو ببینیم به چی باید افتخار کنیم؟ به دو قرن سکوت؟ به سلطه مغول و تاتار؟ یا به قاجار های مفت خور زن باز؟

ناشناس گفت...

ki gofteh ma 2000 sal pish kar dorost boodim ma irani ha 1400 sale kar dorost shodim.