چهارشنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۸۵

باز هم این رفیق اسراییلیم!

این رفیق اسراییلیِ بنده گاهی موقع‌ها بدجور میره رو اعصابم. یک چند وقت پیش شروع کرد به مسخره‌کردن احمدی‌نژاد که این رییس‌جمهور شما چقدر نفهم ِ‌ و احمق ِ‌و از این حرف‌ها. خلاصه‌ با همه‌ی ارادتی که به احمدی‌نژاد دارم احساس کردم داره بهم توهین میشه. بهش گفتم :
At least, he is not a killer!

راستی کورش. من به این رفیق اسراییلیم گفتم با زبان اصیل عبری و لهجه‌ی شیرین حیفایی برام این حزب شارون رو تلفظ کنه. والله صدای «ق» از حنجره‌اش بیرون نیامد. حالا خیلی هم اگه «ک» نبود ولی «ق» اصلا نبود.

11 comments:

ناشناس گفت...

but he is a killer! evin!

کاف عین گفت...

سلام
به دليل بافت بسيار گوناگون فرهنگی در اسرائيل كه حاصل مهاجرت از مبدأهای مختلف است، لهجه‌های عبری نيز مختلف است و لهجه و تلفظ بيش از اين كه به شهر محل سكونت (در اين مورد حيفا) بستگی داشته باشد به مبدأ خانوادگی و موقعيت اجتماعی بستگی دارد. لهجه‌ی مركزی از نظر دولت اسرائيل يك لهجه‌ی اشكنازی (غربی - اروپايی) است. اما اين نگاهی است كه بيش‌تر به تقسيم قدرت معطوف است تا به سوابق تاريخی زبان يا آمار كاربران.
در واقع در لهجه‌های اشكنازی كه دوست تو هم احتمالا لهجه‌اش از‌ آن گروه است، ميان تلفظ دو حرف ק و כ تقريبا تفاوتی نمی‌گذارند. اما مزرحی‌ها ميان اين دو حرف تفاوت می‌گذارند و اولی را بيش‌تر شبيه ق و دومی را بيش‌تر شبيه ك (و هم‌آن‌طور كه در شيوه‌نامه گفتم گاهی شبيه خ) تلفظ می‌كنند.

Qasem گفت...

همین جوری ٬راستی دوستت اسم من را چی تلفظ می کند؟

ناشناس گفت...

salam . jaleb bood

ناشناس گفت...

dAdAsh he IS a killer, both in Evin and Kurdestan!

ناشناس گفت...

کوروش جان همکار این یارو که ق نمی گه، رسانه ها هم که از کادیما استفاده می کنن. حالا جناب تافته جدابافته هستی؟ البته در خودش اشکالی نداره، اما اعلام کن این موضوع رو.

Unknown گفت...

کورش، ممنون از توضیحت

ناشناس گفت...

maa ye faamil daashtim aakhoond haa ro maskhare mikard. migoft ba'zi kalame haa ro az tahe geloo migan, vali masalan nemiaan began "etr" (eyn o taa o raa, baa talaffoz e shotori e eyn o taa), hamoon "atr" e khodemoon ro migan.

haalaa hekaayat e maa st.

ناشناس گفت...

شرمنده
این دوستمون توی اوین تیر خلاص می زده و این رو هم جزو افتخاراتش می دونه!

ناشناس گفت...

ياسر جان

احمدي نژاد آدمکشتر از شارون نباشه کمتر نيست. حد اقل شارون مردم خودش رو نکشته.

ناشناس گفت...

ohh, strange, I dropped here!
I don't know what is going on around here. Just I wanted to say Yaser, I know your father he was a super Kallash!agree?