پنجشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۸۵

آیا از جایزه‌ی نوبل مالیات کم می‌شود؟

یه آقایی به اسم بیل فیلیپس که سال ۱۹۹۷ جایزه‌ی نوبل فیزیک را برده یه دو هفته در حال بازدید دانشکده‌ی ماست. امروز بروبچ گروهمان باهاش رفتیم ناهار. چون استادمان هم نبود خیلی راحت بودیم. در راه رستوران به یکی از بچه‌ها به مسخره گفتم که از بیل بپرسیم ببینیم جایزه‌ی نوبل tax داره یا نه! تو رستوران سر ناهار بودیم و همین جوری گفتمان می‌کردیم که این دوست بنده بدون مقدمه خیلی جدی از طرف پرسید که جایزه‌ی نوبل tax داره! خوشبختانه این بیل فیلیپس بیش از اونی که فکرش را بکنید آدم باحالیه و خیلی جدی شروع کردن جواب دادن. چون احتمالا خوانندگان این وبلاگ ( کجا را دیدید شاید حتی نویسنده‌ی این وبلاگ) در آینده از برندگان جایزه‌ی نوبل خواهند بود گفتم این اطلاعات باارزش را این جا بنویسم.

از جایزه‌ی نوبل در بیشتر کشورهای دنیا مالیات کم نمی‌شود به جز آمریکا! گویا در آمریکا هم قبلا جایزه‌ مالیات نداشته. بعد همه‌ی شرکت‌ها ایرانی‌بازی درمی‌آوردند و به کارمنداشون به جای حقوق، جایزه می‌دادند و برای همین دولت آمریکا گفته همه‌ی جایزه‌ها مالیات داره. حال و حوصله‌ی تفکیک جایزه‌ها را هم ندارن!

این مقاله را هم در این باره پیدا کردم.

7 comments:

ناشناس گفت...

از اين کلمه‌ی «ايرانی‌بازی» خيلی ناراحت شدم. يعنی چی؟

ناشناس گفت...

حوصله تفکیک ندارند عالی بود!!

ناشناس گفت...

دقیقا ایرانی بازیه. بیخود ناراحت شدی امین جان. بیشتر ایرانی‌ها طرف رو غیررسمی و بدون ثبت در جایی استخدام می‌کنن که مالیات و مزایا ندن. برو وبلاگ لیلی پورزند روایتش رو بخون.

ناشناس گفت...

azash miporsidi che joori mishe marde elmie saal shod.

ناشناس گفت...

"goftemaan" ghalate daadaash , "goftegoo"!!!!????

ناشناس گفت...

آخه وقتی همه‌ی شرکت‌های امريکايی «ايرانی‌بازی» در می‌اوردن برای فرار مالياتی، ديگه اسمش ايرانی‌بازی نيست که! نمی‌دونم چه اصراری داريم همه‌ی شاهکارهای تقلب رو در عالم به اسم ايرانی ثبت کنيم.

Myself گفت...

mamnun baabate etelaa'aat

iaadam baashe agar khastam kashfi bokonam hatman birun az Amrica anjaamesh bedam taa maaliaat kam nashe ;)