شنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۸۸

دولت میرحسین،‌ مسوول پیگیری انتقال انرژی الکتریکی در سیم‌های کهنه

این مقاله‌ی سایت کلمه درباره‌ی اصلاح الگوی مصرف خیلی بامزه است. مثلا

«در كشور ما ميزان مصرف شكر بايد حداكثر ۲ ميليون تن در سال باشد ... يكباره واردات شكر شروع شد و در همان سال ۱۳۸۵ كه تنها ۷۰۰ هزار تن شكر احتياج داشتيم ۶ ميليون تن شكر وارد شد و اين واردات همچنان ادامه دارد.»

لابد مردم وقتی دیدن شکر در بازار ۱۰ برابر بیشتر از مقدار نیاز وجود داره، رو خیاراشون به جای نمک، شکر می‌ریختن.

«اگر حاكميت در اصلاح سخت افزاري لوازم مصرفي همچون ماشين لباسشويي ،يخچال ،فريزر ، بخاري ،كولر برنامه ريزي كند و يا با آگاهي نحوه انتقال انرژي الكتريكي را در سيم هاي كهنه و غير استاندارد پيگيري نمايد يقينا روزي به ذهنيتي مي رسد كه تغيير اصول الگوي ساخت و مصرف اين لوازم براي كشور دخل و خرج مي كند.»

دقیقا نگرانی من هم این‌جاست که دولت میرحسین بیاد و نحو‌ه‌ی انتقال انرژی الکتریکی در سیم‌های کهنه رو پیگیری کنه. مقاله‌ی فرشاد مومنی رو هم در باره‌ی اصلاح الگوی مصرف بخونین دقیقا تو همین مایه‌ است. دریغ از یک بار به کار بردن کلمه‌ی «قیمت گذاری».

به قول یک فیلمی، موقعی که خدا بین بنده‌هاش سواد پخش می‌کرده، مشاورهای اقتصادی میرحسین تو صف دماغ واستاده‌ بودن.

9 comments:

ناشناس گفت...

آقا داری به شدت بی انصافی می کنی. چرا بالاتر رفتن مصرف رو به معنی بالابودن نیاز می دونی؟ ملت ما که خدا رو شکر همه خدایگان مصرف هستند. میانگین مصرف همه چیز ما چند برابر میانگینهای جمهانیه.
احتمالاً نصف این شکر می ره تو نوشابه های گازداری که این ملت ناسالم مریض احوال رو دغونتر می کنند.

راجع به بخش دوم هم با یه مهندس برق یه صحبتی بکن برات می گه چه فاحعه ای از نظر اتلاف انرژی تو سیستم انتقال انرژی ایران داریم.

ناشناس گفت...

میر حسین از یک طرف تعداد خبرهایی که توش دم از آزادی و اینترنت و تلویزیون و ماهواره میزنه رفته بالا، برای جلوگیری از ریزش به سمت کروبی، از یک طرف خبرهای مربوط به اصلاح الگوی مصرف، برای جلوگیری از ریزش به سمت احمدی نژاد. به نظرم خوب می دونند دارند چی کار می کنند. شیخ کروبی فعلا دستشویی میره فکر کنه ببینه هر هفته یک پیام رو چه طوری می تونه عملی کنه تا از پس موسوی بر بیاد.

م گفت...

ناشناس اول٬
مردم که بالذات خدایگان مصرف به دنیا نمی‌آیند. مردم کم‌ و زیاد می‌کنند و قیمت‌ها را در نظر می‌گیرند و می‌بینند خرید چه چیزی برای‌شان به صرفه است یا نه و چه‌قدر می‌توانند بخرند. اگر قیمت را تعادل عرضه و تقاضا تعیین نکند. مردم سیگنال غلط از بازار می‌گیرند.
اتلاف انرژی هم د سیستم انتقال برق ایران نسبت به متوسط جهانی زیاد است. دلیلش هم این است که صنعت برق پول ندارد که شبکه‌های انتقال را نوسازی کند. این پول از کجا باید بیاید وقتی برق را به کسری از قیمت تمام شده می‌فروشند؟ چه کسی حاضر است در تولید کالایی سرمایه‌گذاری کند که باید با ضرر بفروشد.

ناشناس گفت...

ای بابا ، حداقل یه طوری ضجه بزنین که آدم نفهمه کجاتون داره می سوزه : وقتی 4میلیون تن اضافه وارد شد، پدر توسعه نیشکر و هفت تپه و خیلیای دیگه دراومد، هنوزم انبارا پرن ! بعدشم داره میگه باید پیگیری کرد که مثلا وقتی پای انتقال انرژی درمیونه ، از وسایل واسطه ای درست استفاده بشه . بالا و پایین سواد کارشناسای این سه تا دولت بعد میرحسینو هم دیدیم آقا، اینقدر همش نزن !

bk گفت...

in an ideal world: Abdolah Nouri should run..if they disqualify him then Mousavi should pick him as VO in protest..if he is approved..they should all get out of the way for Nouri ..and Nouri shoudl pick Reza Khatami az VP..mmmm whatelse did I have in my dreams last night!

ناشناس گفت...

در وبلاگستان فارسی‌ هیچ مطلبی از فیلم زیتگاست ندیدم
zeitgeist
www.zeitgeistmovie.com

ناشناس گفت...

من تا حالا نتونستم تو بلاگ تو کامنت بذارم؛نمیدونم مشکل تو است یا من!میخوام ببینیم این میاد!
ابوذ

ابوذ گفت...

ای ول،
شد!

ابوذ گفت...

پاکش کن هر سه تاشو
تنکس!