سه‌شنبه، آبان ۲۸، ۱۳۸۷

انواع ماشین لباس‌شویی

ماشین‌های لباس‌شویی بر دو نوعند. اونایی که درشون از بالا باز می‌شه و اونایی که درشون از روبرو باز می‌شه.

تا چند سال دیگه همه‌ی ماشین‌لباس‌شویی‌های جدید درشون از روبرو باز می‌شه. چون این نوع ماشین‌ها نسبت به اونایی که درشون از بالا باز می‌شه، آب و برق کمتری مصرف می‌کنن.

اگه گفتین چرا؟

6 comments:

آنون گفت...

اول از همه كه همه‌ي لباس‌ها لازم نيست در آب غوطه‌ور باشد. جوري كه هم‌مي‌خورد، همه‌چيز خيس مي‌شود.
دوم را نمي‌دانم. اين يكي بايد به جاذبه و توان موتور براي حركت دوراني حول محور افقي و عمودي و اين‌ها برگردد. ولي چرا؟ مثلاً اين كه وزن ديگ به جاي اين كه روي مقطع دايره‌ي بيفتد، روي پهلو مي‌افتد در نتيجه،... نه.

چرا هيچ‌كس چيزي نگفته. يعني اين‌قدر بديهيه يا من نكته‌ي پست رو نگرفتم؟

Qasem گفت...

یاسر مدلهایی در بازار است که درشان از بالا باز می‌شود اما محفظه‌ی شستِشوی ماشین افقی می‌چرخد. محفظه‌ی شستشو خودش یک در دارد که باز می‌شود و لباسها را در آن قرار می‌دهیم. سختی‌ی کار مدلهای قدیمی‌ی این مدل این است که باید محفظه را با دست بچرخانیم تا در محفظه‌ی شستشو پیدا شود

ناشناس گفت...

chon az niruie jazebe komak migiran va baraie tolide niruie goriz az markaz (janebe markaz) energy save mikonan?

آنون گفت...

آخه اين رآ مي‌شود اين طور هم ديد كه لباس‌ها در حركت دوراني بالا برده مي‌شوند. يعني موتور بايد كار بيش‌تري انجام دهد. لباس‌ها بالا برده مي‌شوند و وقتي دور كم است، ميانه‌ي راه رها مي‌شوند. وقتي هم كه دور زياد است كه هيچ.
شايد بخشي از جواب در اين باشد. گريز از مركز فقط به درد آب‌كشي مي‌خورد. شست‌وشو به هم خوردن، به جاي چنگ زدن، احتياج دارد.
با دور كم شست‌وشو بهتر انجام مي‌شود چون لباس‌ها بهتر هم مي‌خورند. با تنظيم دور موتور مي‌شود كاري كرد كه كاري كه بايد بهتر انجام شود. پس زمان شست‌وشو كم مي‌شود و برق كم‌تري استفاده مي‌شود.

ناشناس گفت...

دانستنش برام جالبه ولی مهم نیست. فکر کردم خودت جوابشو گذاشتی

ناشناس گفت...

چون مردم رخت بیش‌تری در آن از بالا بازشنونده‌ها می‌چپانند!!!