پنجشنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۷

این توهم آٰریایی چه‌ها که نمی‌کنه

واقعا جالبه که بیشترین رایِ امروز در بالاترین رو یک نوشته‌ای داره که درباره‌ی ضرورت نوشتن عدد ۱۰۰ با سین هست. یعنی سد به جای صد. دلیلش هم خب اینه که عدد ۱۰۰ قبل از این که عرب‌های سوسمارخور به مملکت آریایی‌مون حمله کنن وجود داشته و با سین نوشته می‌شده. اون موقع احتمالا ملت با الاغ رفت‌وآمد می‌کردن خب لابد حالا هم باید همین کار رو بکنیم.

12 comments:

ناشناس گفت...

be in migan kashf rabete bein goz va shaghighe, ahsant

ناشناس گفت...

be in migan kashf rabete bein goz va shaghighe, ahsant

ناشناس گفت...

بالاترین گندش در اومده. هر چی مطلب چیپ هست رایهای گنده میاره. این سیستم دعوت نامه اشون بعلاوه فیلتر ایران باعث شده دموگرافی سایتشون به شدّت یک طرفه باشه. افتضاحه...

ناشناس گفت...

مسخره! برو خودت رو جمع کن جوجه، کشور رو آب ببره شما ککتون نمی گزه، زبان که جای خود دارد.

حتماً بر اساس حرف شما، فردوسی هم نباید سی سال زندگیش رو می گذاشت واسه زبان.

ناشناس گفت...

ها ها ها!! این ملت ناسیونالیست عجب اسکل هایی هستنا!! آخه یکی نیس بگه هم س عربیه هم ص!!!

Qasem گفت...

ببینم می‌شه یک مطالعه‌ی ژنتیکی در ایران انجام داد و ثابت کرد ما آریایی نیستیم! من که هر چه به افراد درون ایران نگاه می‌کنم آنان را از لحاظ شکل چون آریاییان طبقه بندی نمی‌کنم. بیشتر شبیه همین افراد عرب و افغانها و ترکها و هندیها هستیم. این دروغ آریایی از کجا شکل گرفته است؟

Yao گفت...

اونطوری با کلمه سد(آب) اشتباه می شه . ایرانیا عموما باید شبیه عکسای تخت جمشید بوده باشن که بیشتر شبیه مصری هاهستن و الانم همینطوره

ناشناس گفت...

چه مسئله ي مهمي حالا بالاخره نتيجه اي داشت؟ D:

ناشناس گفت...

پسر خوب

استدلالت درست ولی ناقصه. این عشاق کم دانش ایران زمین میخواهند همه حقارت های تاریخ معاصر ما رو با تحقیر ترک ها اعراب و افغان ها پر کنند. اما بحای مسخره کردن باید باهاشون حرف زد. کم سواد هستند ولی می فهمند.

ایکاش مینوشتی که ایران قبل از اسلام در تاریخ علم تقریبا چیزی نداره ولی ایران بعد از اسلام تا پیش از افاضات امام محمد غزالی کانونی پویا برای علم بوده (در مقیاس اون زمان)

یا اینکه قطع ارتباط زبان پارسی با عربی میتونه بمعنای قطع رابطه ما با حافظ و سعدی باشه

یا...
کم سوادند ولی میفهمند...(یعنی انشاالله)

ناشناس گفت...

این گونه سخن گفتن ناشناس بالایی هم بی‌اساس و معنی است. وضعیت هرجا را با جاهای دیگر هم‌زمانِ خودش باید مقایسه کرد.

اگر با این منطق جلو رویم آشکارا می‌بینیم که ایران قبل از اسلام نیز باید دستِ کم به اندازه امپراطوریهای زمان خودش پیشرفته باشد. یعنی ایران آن روز باید معماران و مهندسانی و دانش‌مندانی دستِ کم در سطح هم‌تاهای یونانی و رومی خود داشته باشد. این که ما آن تاریخ را نمی‌شناسیم یک سخن است و این که بگویم ایران آن زمان اصلن چیزی نداشته است چیز دیگری!

دوست عزیر این سخنت که ایران قبل از اسلام در تاریخ علم چیزی ندارد بی معنی است. این سخن خواستگاهی اروپایی دارد که سر منشا همه‌چیز را اروپا می‌داند! یونان و روم پایه گزار تمدن پیشرفته هستند! تحقیقهای خوبی احتمالن در مورد تمدن ایرانی‌ی وقت و دیگر تمدنها هنوز انجام نشده است!

ناشناس گفت...

همون ناشناس می نویسد

جناب بیرونی
با سلام

شرمنده اما این حقیر سراپا تقصیر هیچ دانشمندی نه در ایران آن زمان و نه در روم و ... (دوره معاصر با ساسانی) در علوم و ریاضیات نمیشناسم.

دوست گرامی محیط علمی با یک نفر تولید نمیشود. ایران بعد از اسلام (قرون جهار و پنج) دست پری در دانشمند پروری داشته. توی چنین محیط ابن سینا و بیرونی و... ظهور میکنند.

شرمنده, اما ایران قبل از سلام خصوصا زمان ساسانیان چنین پرونده ای نداره(روم و ... هم ندارند).
میگید نه یکی قابل مقایسه با ابن-سینا, بیرونی, بطلمیوس, ارسطو, گالیله ... (یکی که یک تاثیر جدی داشته) نام ببرید. اصلا ایرانی هم نباشه اروپایی باشه...

اگر دوست داشته باشید میتونید توی تاریخ علم بعد اسلام ایران بعقب برگردید تا ببینید جریانی که اشاره کردم چه جوری بوجود امده و کی تولیدش کرده.

میدونید, در کنار حرفهای بالا حقیقت تلخی هم هست: وقتی ساسانیان خواندن و نوشتن را جز برای قلیلی از جامعه ممنوع میکنند, شانس دانشمندپروی را از بخش وسیعی از جامعه میگیرند.
من ایرانیم و این سرزمین و فرهنگش رو دوست دارم. اما صادقانه بگم از اینکه تمدن ساسانی در ایران بوده بیشتر احساس حقارت میکنم تا افتخار.
مگر تاریخ قحطه که باید به همه چیز افتخار کنیم. اونم برای تحقیر اعراب مسلمان!

ناشناس گفت...

من نگفتم به چیزی افتخار کنیم که هیچ چیز افتخار آمیز نیست. اما گفتم به سر آن چه داشته‌ایم نزنیم.

در مورد ریاضیات سخن گفتی. با خودت فکر کرده‌ای بدون دانستن ریاضی نه نوع جبری‌ی جدیدش آیا امکان اداره‌ی یکی از اولین امپراطوری‌های ثبت شده وجود داشته است؟

نه اعراب را تحقیر کنیم نه ایرانیان را. نه مسلمانان را نه زرتشتیان را!